Přednáška: Persvaze, manipulace, reklama

Kamila Mrázková z oddělení stylistiky a lingvistiky textu ÚJČ prosloví v Kruhu přátel českého jazyka přednášku nazvanou Persvaze, manipulace, reklama. Koná se ve středu 9. listopadu 2016 od 18:00 v místnosti č. 18 na Filozofické fakultě UK, náměstí Jana Palacha 2, Praha 1. Všichni zájemci jsou srdečně zváni.

 

Anotace:

Reklama je velmi často téměř ztotožňována s manipulací a práce analyzující reklamu někdy rezignují na rozlišování mezi manipulací a persvazivní funkcí či dokonce působením na adresáta obecně. Působící (konativní) funkce, apel na adresáta je ale v jisté míře neoddělitelným rysem každé promluvy. Cílem přednášky je pokusit se tyto jevy oddělit a na příkladech ze soudobé české reklamy (audiovizuální, tiskové, venkovní…) ukázat, jakých lingvistických i jiných prostředků se v ní k působení na adresáta užívá.

7. 11. 2016